Избрани новини
56 годишна звезда от „Спасители на плажа“, започва нова ера в OnlyFans и дори обещава пикантни снимки
Спонсорът на „Евровизия“ се оттегли след нови правила, които ощетяват Израел
Елза отговаря
Колко чаши кафе на ден са безопасни за сърцето?
Големите количества добавена захар, ароматизирани сиропи и млечни продукти могат значително да увеличат калорийното съдържание на напитката и да компенсират потенциалните ползи за здравето, свързани със самото кафе.
Снимка: frimufilms/freepik
Кафето е най-разпространеният начин за консумация на кофеин в света и въпреки че е свързано с различни ползи за здравето, все още има известен въпрос относно това колко всъщност е безопасно да се пие.
Сега Американската сърдечна асоциация дава конкретна цифра: пиенето на до 400 мг кофеин на ден (около пет чаши) е като цяло безопасно за повечето възрастни и може да е свързано с по-здраво сърце.
„Еквивалентът на до пет чаши кофеиново кафе на ден без добавена захар или добавки е безопасен и не увеличава риска от сърдечно-съдови заболявания“, каза Грегъри М. Маркъс, съавтор на изследването и професор по медицина в Калифорнийския университет в Сан Франциско.
Според анализа, това количество е свързано и с по-нисък риск от няколко сърдечно-съдови заболявания, включително сърдечна недостатъчност, коронарна болест на сърцето и инсулт, както и хипертония и диабет тип 2 при някои хора.
Най-нисък риск от смърт е наблюдаван при умерена консумация - от две до четири чаши на ден.
За повечето възрастни кафето е основният източник на кофеин, но чаят, шоколадът, газираните напитки и лекарствата без рецепта и с рецепта също допринасят за общия дневен прием на кофеин.
Авторите на проучването отбелязват, че много по-малко се знае за кофеина от тези други източници, особено във високи дози, като например в енергийните напитки, което може да причини сърдечно-съдови увреждания и изисква допълнителни проучвания.
Кофеинът от кафето се метаболизира от черния дроб и достига пикови концентрации при повечето хора след около час.
Въпреки това, начинът, по който човешкото тяло преработва кофеина, зависи от генетиката, метаболизма, възрастта и предишните навици за пиене. При редовна консумация на големи количества кофеиново кафе, някои хора могат да развият толерантност към по-високи дози, докато други ще изпитат по-силни ефекти от същото количество.
„Въпреки че изследванията показват, че консумацията на кофеин може да е свързана с ползи за сърдечно-съдовата система при някои хора, важно е да се помни, че няма универсална стратегия за безопасна консумация на кофеин“, отбеляза Маркъс.
„Това, което може да е разумно количество за един човек, може да причини нежелани ефекти при друг, като например сърцебиене, тревожност или нарушения на съня. Изключително важно е да обърнете внимание на това как тялото ви реагира на кофеина.“
В същото време, изследователите отбелязаха, че не всички начини за пиене на кафе са еднакво полезни за сърцето.
Големите количества добавена захар, ароматизирани сиропи и млечни продукти могат значително да увеличат калорийното съдържание на напитката и да компенсират потенциалните ползи за здравето, свързани със самото кафе.
Коментари (0)
Добави коментар